improveyourmood.blogg.se

Alla mår vi psykiskt dåligt i perioder. Låt oss dela våra erfarenheter och hjälpa varandra att hitta vägar till välmående!

ACT på en vecka

Publicerad 2015-07-24 12:22:50 i Psykisk hälsa,

Hej på er!
 
Något som har hjälpt mig något otroligt det senaste året, både med att få saker att hända i mitt liv (som att skapa och driva den här bloggen framåt) och att acceptera att livet går upp och ned, och därmed bli bättre på att hantera motgångar, är ACT (Acceptance and commitment therapy). Jag har skrivit om det förut men jag tänker att flera av er säkerligen inte läste bloggen då, och lite repetition skadar ju inte;) 
 
Jag introducerades för ACT förra sommaren, faktiskt här på Öland där jag befinner mig just nu, då jag läste boken Lyckofällan av Russ Harris. Jag har alltså inte gått i terapi själv, utan lärt mig genom att läsa boken. Jag tror starkt på att man kan bli hjälpt av böcker, få insikter, inspiration, och så vidare. Om jag ska fatta mig kort så gav den mig en helt ny syn på livet. Den har - lite galet men sant - förändrat mitt liv. Tagit mitt ur min egen hjärna och fått mig att leva livet liiite mer! SÅ, därför tänkte jag att jag under en vecka skulle introducera er för alla guldkorn jag har hittat i boken. Lite ACT-övningar, information om hur ACT-följare ser på tankar och känslor och så vidare. Sådant som har hjälpt mig och förhoppningsvis även kan ge er en lite ny syn på livet!

Vad säger ni om det?:D 
 
Första inlägget kommer i eftermiddag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela