improveyourmood.blogg.se

Alla mår vi psykiskt dåligt i perioder. Låt oss dela våra erfarenheter och hjälpa varandra att hitta vägar till välmående!

Att ha modet att vara den man är.

Publicerad 2015-10-09 22:19:29 i Reflektioner om livet,

Jag fastnar i fällan gång på gång. Försöker vara till lags. Säga vad som uppskattas. Inte sticka ut. Passa in. Vara glad och trevlig. Aldrig stöta sig med någon. Alla. ska. gilla. mig. När det känns som att någon inte gör det känns det extra mycket. Det gör lite ondare. För den personen gillade inte ens mig när jag gjorde allt för att vara den till lags. Tänk vad mycket roligare, härligare, och mer harmoniskt livet skulle bli om vi alla slutade låtsas. Tog bort fasaderna, och tog fram så mycket av oss själva som det bara gick. Om vi bestämde oss för att göra det till vårt mål, istället för att bli snyggare, smalare, starkare, mer självsäkra, mer sociala, bättre på det ena och det andra. Om målet skulle vara att bli mer oss själva för varje dag som gick. Om vi drog fram samhällets förväntningar i ljuset, för att bli medvetna om hur de påverkar oss, och sedan lät dom vila i mörkret. Om vi lyste upp det som är vi istället. 

Jag vill inte vakna en dag och inse att jag lever någon annans liv. Nu räcker det. Är ni med?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela